آدمهای خوب شهر

Friday, December 31, 2010

آرزوی سلامتی

حالم بد بود به شدت. ظهر بود که رفتم دکتر.  پزشک، خانم میان سال خوش برخوردی بود. خیلی آرام و با حوصله سوال می پرسید و همه ی اطلاعاتی که می دادم را روی برگه ای نوشت، که موقع رفتن دستم داد. گفت مثل پرونده پزشکی ات. بماند که در مراجعه به دکتر های دیگر آن برگه ی خلاصه شرح حال چه قدر به دردم خورد.
زمانی که پیشش بودم علادئم  ظاهری و شرایطم را گفتم.گفت خطرناک است.  آزمایش نوشت و دارو ... . تشکر کردم. موقع خارج شدن گفت " انشاالله که چیز مهمی نیست"
این رو که گفت یهو انگار روحیه گرفتم. وقتی داشتم میومدم بیروم ازاتاق، برخلاف زمان ورود، لبخند رو لبم بود. داشتم فکر می کردم که می شه واقعا چیز مهمی نباشه. دیدم این همه اعتماد به نفس الان از همون جمله اومده. همون یه جمله 4-5 کلمه ای....

خواستم بگم اگه شمایی که داری این نوشته رو می خونی، پزشک هستید یا دانشجوی پزشکی، اینو یادتون بمونه ... این که شنیدن یه جمله ی دلگرم کننده از پزشک، چه اثر مثبتی روی بیمارداره.
اینکه در مقام پزشک، آرزوی سلامتی واسه بیمارتون رو هیچ وقت فراموش کنید .....

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home